(Foto: Brodosplit d.d., Radio Dalmacija, Iva Lulić)
Dana 12. kolovoza 2015. godine, u Brodograđevnoj industriji Split d.d., porinuta je Novogradnja 482. Riječ je o radnom brodu betonari naručitelja Plovputa d.o.o., u visokom stupnju gotovosti. Porinuću su nazočili predstavnici državne i gradske vlasti te brojni poslovni partneri u gradnji. Kuma broda bila je Adrijana Batušić, bivša štićenica doma iz Karlovca, zaslužna za davanje imena brodu "PLOVPUT SPLIT", koja je presijecanjem konopa šampanjca i simbolično porinula brod u more.
"Danas, ovdje u splitskom škveru svjedočimo značajnom događaju za splitski Plovput, sigurnost plovidbe na moru, za hrvatsko pomorstvo u cjelini, a s obzirom na zahtjevnost i složenost izgradnje ovog višenamjenskog plovila i ništa manje značajnom trenutku za hrvatsku brodogradnju. Njegova namjena je prvenstveno vezana za izgradnju novih objekata pomorske signalizacije i za održavanje postojećih, međutim njegove tehničke karakteristike doista omogućavaju izgradnju najsloženijih objekata hidrograđevne strukture na moru.", u svom je obraćanju naglasio Darko Meštrović, direktor Plovputa.
"Sigurnost plovidbe nema alternative. Sretan sam što je na međunarodnom natječaju hrvatski škver dobio posao, a toga će, vjerujte, biti i ubuduće. Hrvatska ide naprijed!", zaključio je Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.
Brod je ukupne dužine 48,20 metara, širine 11,30 metara i visine na boku 4 metra te nosivosti 305 tona. Specifičnost broda je što ima vlastito postrojenje za proizvodnju betona i pramčanu rampu, putem koje neovisno o ukrcaju vode i građevinskog materijala, ulazi i jedan građevinski stroj (kamion, bager ili autodizalica).
Brod je jednotrupni, elektrolučno zavaren, s dva pogonska diesel motora i dva brodska vijka s fiksnim krilima, dva kormila u struji brodskog vijka s dodatnim pramčanim i krmenim bočnim porivnicima, a posjedovat će:
- tankove za prijevoz pitke vode;
- pramčanu rampu za pristup kamiona s materijalom;
- ojačanu palubu za prijevoz građevinske mehanizacije;
- velike manipulativne prostore za smještaj plutača;
- automatsku betonaru sa skladištima za frakcije tucanika i cementa;
- automatiziranu vagu za doziranje tucanika, cementa i aditiva;
- beton pumpu za transport betona;
- pumpu vode za snabdijevanje na visinu od preko 130 metara;
- brodsku dizalicu;
- kompresorsku bateriju za potrebe ronioca;
- brodsku radionicu i priručno skladište za materijal potreban na planskim
putovanjima...
Vrijednost investicije je 54,3 milijuna kn. Ista se financira iz vlastitih sredstava Plovputa prema projektno-tehničkoj dokumentaciji izrađenoj od strane Brodarskog instituta d.o.o. i odobrenoj od Hrvatskog registra brodova, koji ujedno vrši i nadzor izgradnje broda.