Dana 13. svibnja 2014. godine, predsjednik Uprave tvrtke Brodosplit d.d. Tomislav Debeljak i direktor tvrtke Plovput d.o.o. Darko Meštrović potpisali su Ugovor o izgradnji novog radnog broda Plovputa. Vrijednost Ugovora je 54,3 milijuna kn, dok je planirani rok izgradnje broda 18 mjeseci od stupanja Ugovora na snagu. Brod će se izgraditi prema projektno-tehničkoj dokumentaciji izrađenoj od strane Brodarskog instituta d.o.o. i odobrenoj od Hrvatskog registra brodova. Svečanom potpisivanju Ugovora nazočili su ministar Pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, zamjenik ministra i jedini član Skupštine Plovputa Zdenko Antešić te brojni drugi uzvanici.
''Zadatak Plovputa je podizanje razine sigurnosti plovidbe u području pomorske signalizacije i radijske službe, u cilju zaštite ljudskih života na moru. U ovom trenutku diljem Jadrana nalazi se ukupno 1054 objekta pomorske signalizacije o kojima skrbi Plovput. Izgradnja novih objekata pomorske signalizacije ovisi o 27 godina starom m/b Svjetionik, te bi jedan značajniji kvar doveo do ugroze sigurnosti plovidbe na moru. Iz tog razloga smo se odlučili povećati tehničke kapacitete izgradnjom broda. Njegova namjena uz izgradnju novih objekata sigurnosti plovidbe je i održavanje postojećih kao i obavljanje najsloženih hidrograđevinskih poslova na moru'' istaknuo je Darko Meštrović, direktor Plovputa.
''Vrlo je značajno što su dvije tvrtke iz Splita, na međunarodnom natječaju ugovorile posao. Naša je obaveza da napravimo brod koji će biti na ponos cijelom Splitu i Hrvatskoj, ne samo zbog povećanja sigurnosti plovidbe, nego i kao referenca Brodosplita za buduće projekte. Ponosni smo na Plovput i sve njegove radnike, u predanom i zahtjevnom poslu održavanja objekata pomorske signalizacije i sigurnosti plovidbe. Zato nam je posebno važno da napravimo brod koji će biti najveći u floti Plovputa i koji će tu sigurnost učiniti još kvalitetnijom'', rekao je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.
''Poštivajući Zakon o javnoj nabavi, splitski je škver pokazao da je konkurentan, i što je vrlo važno, ovaj će se brod graditi u Splitu'', izjavio je Siniša Hajdaš Dončić, ministar Pomorstva, prometa i infrastruktur.
Karakteristike broda:
- duljina broda preko svega: 48,20m
- duljina trupa na KVL: 45,88m
- širina preko svega: 11,30m
- max. širina trupa: 11,00m
- visina na boku: 4,00m
- konstruktivni gaz: 2,75m
Brod će posjedovati:
- tankove za prijevoz pitke vode;
- pramčanu rampu za pristup kamiona s materijalom;
- ojačanu palubu za prijevoz građevinske mehanizacije;
- velike manipulativne prostore za smještaj plutača;
- automatsku betonaru sa skladištima za frakcije tucanika i cementa;
- automatiziranu vagu za doziranje tucanika, cementa i aditiva;
- beton pumpu za transport betona;
- brodsku dizalicu;
- kompresorsku bateriju za potrebe ronioca;
- brodsku radionicu i priručno skladište za materijal potreban na planskim putovanjima...